Tuesday, September 14, 2010

Berhari Raya....

Satu ari dihari raya.......erm.... sedihnyer..... tahun nie raya umah abg kat tanjung karang......tapi best.....gotong royong reramai. Mak mertua masak rendang kerang yang menjadi kegilaan seisi umah....termasuk aku...heee...sedap hingga mengjilat pinggan, rugi saper tak rasa. Raya pertama gi umah sedara mara pastu raya kedua masyarakat jawa ada tradisi diorang buat takbir umah keumah bagi orang muda-muda soknyer baru lah orang tue lak tradisi ni dinamakan apa yer...lupo lak aku.....aduh.....ha.. baraan la...Sebelah petang mak ngan ayah nagan adik lak datang.....rindu ngan cucu la tue......Raya kedua tengahari aku balik kampung Port Dickson....mak ayah pun ader kat saner, ari ahad lak gi Johor Batu Pahat tengaok anak buah baru lahir. Pada last ramadhan bertambahlah ahli keluarga dan cucu baru buat ayah dan mak aku.....namanyer Muhammad Alif bin Sharizal, comel dan cute....bila lah Alif nak datang umah maklong agaknyer yer....ermmm. Apa2 pun tahniah pada Eza & Rizal dikurniakan seorang putera yang comel. Sampai jer umah kat johor terus makan lapar sedap tue pekena sambal udang n gulai labu n paru goreng. Lepak sejam dua pastu balik PD...malam tue gak lepas solat  terus balik KL. Balik2 terus tido penat gilor. Sampai sini sajer la citor aku di ari rayor.
Muhammad Alif Sharizal






No comments:

Post a Comment